Sprzedawcy on-line nadal będą mogli mieć różne wersje swoich stron internetowych, np. językowych lub dla poszczególnych krajów, czy regionów UE, z ofertą handlową, w tym cenami różnymi dla różnych państw UE lub określonych grup klientów. Warunkiem jednak jest to, aby wszyscy klienci z UE mieli równy dostęp do każdej wersji sklepu i możliwość dokonania zakupu na warunkach handlowych tam oferowanych – mówi w wywiadzie dla Gazety Prawnej Katarzyna Racka, radca prawny w kancelarii BWHS Bartkowiak Wojciechowski Hałupczak Springer.
Od 3 grudnia 2018 r. zaczną obowiązywać przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Radu UE 2018/302 zakazujące blokowania geograficznego przez sklepy internetowe. Co to oznacza dla sprzedających i robiących zakupy on-line?
Wywiad z Katarzyną Racką i Łukaszem Wrońskim jest dostępny na portalu DGP.
Opracowanie: Maciej Suchorabski (DGP).