Zapraszamy do lektury artykułu w serwisie zaufanatrzeciastrona.pl, poświęconego fali oszustw internetowych z wykorzystaniem wiadomości SMS.

„Naciągacze stosują różne taktyki, by wymusić na potencjalnych ofiarach wysłanie kosztownego SMS-a lub zapisanie się do subskrypcji. Często wykorzystują social media, niekiedy schodzą do podziemia, ale nie przeszkadza im to w skutecznym oszukiwaniu internautów. Kampania pod hasłem „co ty robisz na tych fotkach” została chwilowo wstrzymana, ale może wkrótce powrócić w nowej odsłonie. Nie dajcie się nabrać i ostrzeżcie mniej świadomych znajomych” – pisze Anna Wasilewska-Śpioch.

„Opisana praktyka narusza przepisy prawa telekomunikacyjnego, które regulują zasady świadczenia usług o podwyższonej opłacie oraz inne przepisy dotyczące ochrony konsumentów. Powinniśmy pamiętać, że legalne świadczenie usług o podwyższonej opłacie, czyli usługi telekomunikacyjnej obejmującej dodatkowe świadczenie, wymaga przede wszystkim spełnienia szeregu obowiązków informacyjnych.

Przed skorzystaniem z takich usług użytkownicy powinni otrzymać ze strony podmiotu, podającego do publicznej wiadomości informację o usłudze, szereg istotnych danych dotyczących m.in. ceny za jednostkę rozliczeniową usługi albo ceny za połączenie, a także nazwę podmiotu realizującego dodatkowe świadczenie.

Najbardziej istotne dla konsumenta są informacje o koszcie świadczonych usług, który niejednokrotnie może wynosić kilkadziesiąt lub kilkaset złotych. Nie mniej ważne są również dane identyfikujące podmiot udostępniający dodatkowe świadczenie.” – wyjaśnia Łukasz Wroński, radca prawny w kancelarii BWHS.

Całość artykułu znajdą Państwo tutaj.