Od początku roku Prezes UOKiK w kolejnych komunikatach publikowanych na swojej stronie internetowej informuje o coraz to nowszych postępowaniach i decyzjach – zarówno w sprawach konsumenckich, jak i antymonopolowych. W obszarze zainteresowania znalazł się e-commerce, ale i tradycyjne kanały sprzedaży.

W ostatnim czasie prezes UOKiK szczególnie często korzysta z uprawnień w zakresie prowadzenia przeszukań w sprawie możliwych porozumień ograniczających konkurencję. Co istotne, przebieg prowadzonych przeszukań wskazuje na braki w przygotowaniu przedsiębiorców do ewentualnych interwencji organu.

Aby uniknąć dotkliwych sankcji, przedsiębiorcy powinni być przygotowani do udziału w przeszukaniu. Kluczowe jest przeszkolenie pracowników i kadry zarządzającej oraz wdrożenie wewnętrznych procedur na wypadek wizyty przedstawicieli UOKiK. Jakie inne obszary aktywności UOKiK zasługują na uwagę i są zwiastunem dalszych działań organu – pisze na łamach prawo.pl Weronika Herbet-Homenda z BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy.

Zachęcamy do lektury