Rok 2025 przyniesie liczne wyzwania w marketingu i sprzedaży, wynikające m.in. z dynamicznego rozwoju technologii i sztucznej inteligencji oraz zmieniających się potrzeb konsumentów. Kluczowe będą elastyczność i szybkie reagowanie na nowe regulacje prawne czy zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem.
Sygnały wysyłane do rynku sugerują, że w nadchodzącym roku pod lupą organu ochrony konkurencji i konsumentów będą w szczególności takie obszary jak:
- greenwashing, czyli fałszywe lub wprowadzające w błąd deklaracje stwarzające wrażenie ekologiczności produktów, usług lub działań przedsiębiorcy;
- tzw. dark patterns, czyli zwodnicze algorytmy wykorzystywane w środowisku cyfrowym;
- influencer marketing – mimo upływu niemal dwóch lat od wydania wytycznych UOKiK, oznaczanie reklam w social mediach wciąż stanowi wyzwanie.
Prezes UOKiK kontynuuje działania przeciw kryptoreklamie, nakładając kary na influencerów i reklamodawców. Korzystając z tego rodzaju marketingu warto precyzyjnie określić w jaki sposób współprace mają być oznaczane oraz monitorować, czy wymogi te są w praktyce spełniane.
O tym jakie są m.in. największe wyzwania prawne dla marketingu w 2025 r. pisze Weronika Herbet-Homenda w publikacji „Trendbook marketera 2025”, której wydawcą jest Marketer+ oraz E-commerce w Praktyce .
Dziękujemy za zaproszenie do tego projektu!
Kliknij, aby pobrać darmowy e-book.